Kierowca autobusu miejskiego Warszawa
Jak zostać kierowcą autobusu miejskiego w Warszawie? - krok po kroku
Rozważasz zmianę zawodu i zastanawiasz się, czy praca kierowcy autobusu miejskiego w Warszawie to coś dla Ciebie? W tym przewodniku znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć – od wymaganych uprawnień, przez codzienne obowiązki, po benefity i ścieżkę rozwoju. Jeśli chcesz od razu aplikować → sprawdź aktualną ofertę pracy.
Kto może zostać kierowcą autobusu?
Aby rozpocząć szkolenie i podjąć pracę jako kierowca autobusu w Warszawie, wystarczy:
-
prawo jazdy kat. B lub C,
-
ukończone 21 lat,
-
czynna praktyka za kierownicą.
Nie masz jeszcze uprawnień? Możesz zdobyć je dzięki ReloBus – bez żadnych opłat.
ReloBus finansuje Twoje uprawnienia – w 100%
Chcesz zdobyć prawo jazdy kat. D i rozpocząć nowy etap w życiu zawodowym? W ReloBus finansujemy cały proces – w 100% – bez ukrytych kosztów i bez wkładu własnego.
ReloBus pokrywa pełen koszt kursów, badań i egzaminów. Ty inwestujesz jedynie swój czas i chęć do nauki.
Etapy zdobywania uprawnień:
-
Badania lekarskie i psychologiczne
-
Kurs prawa jazdy kat. D (20h teorii + 60h praktyki)
-
Kurs kwalifikacji wstępnej przyspieszonej (130h teorii + 10h praktyki + płyta poślizgowa)
-
Egzaminy państwowe
Uczestnicy programu zobowiązują się do przepracowania 2 lat w ReloBus po ukończeniu szkolenia.
Jak wygląda codzienna praca kierowcy?
Praca w ReloBus to odpowiedzialność i stabilność, ale też elastyczność i poczucie misji.
-
elastyczny grafik układany z wyprzedzeniem,
-
kontakt z pasażerami i zespołem operacyjnym,
-
nowoczesne i sprawne autobusy,
-
wsparcie zespołu i przyjazna atmosfera.
→ Zobacz, jak wygląda dzień pracy kierowcy.
Co oferujemy pracownikom?
-
wynagrodzenie 6500 – 9200 zł brutto,
-
elastyczny grafik – wybierasz zmiany,
-
umowa o pracę na pełen etat lub część etatu,
-
premie efektywnościowe i paliwowe,
-
ekwiwalent za pranie: 120 zł/miesiąc,
-
premia za polecenia pracowników,
-
zniżki na komunikację miejską (90%),
-
bezpłatne dowozy do pracy na terenie Warszawy,
-
karta Multisport, opieka medyczna od 1 zł,
-
dopłaty do wypoczynku, bony świąteczne,
-
możliwość rozwoju i awansu (INR, dyspozytor, menadżer).
„Największym zaskoczeniem było to, jak bardzo ta praca daje poczucie sensu. Kiedy widzę dzieci machające do mnie z przystanku – wiem, że robię coś ważnego.” – Marta, kierowczyni ReloBus
Czy kobieta może być kierowcą autobusu?
Oczywiście! W ReloBus zatrudniamy również kobiety – odważne, odpowiedzialne i świetnie radzące sobie w trasie.
„Po 10 latach pracy w biurze postanowiłam coś zmienić. Kurs, wsparcie instruktora, a teraz mój własny autobus – to była świetna decyzja.” – Anna, kierowczyni ReloBus
Najczęstsze pytania (FAQ)
Ile trwa cały proces szkoleniowy?
Od 2 do 4 miesięcy – zależnie od Twojej dyspozycyjności i tempa kursu.
Czy naprawdę nic nie płacę?
Tak. Wszystkie etapy – od badań po egzaminy – finansuje ReloBus.
Czy muszę mieć doświadczenie?
Nie – wszystkiego nauczysz się podczas kursów. Doświadczenie jest mile widziane, ale nie wymagane.
Czy mogę wybrać zajezdnię?
Tak, możesz pracować tam, gdzie Ci wygodniej.
Czy są premie i dodatki?
Tak – m.in. premie efektywnościowe, paliwowe, dodatki za nadgodziny i święta.